Bezig met laden...

Over SecureFood

SecureFood is gestart als digitale oplossing voor de HACCP administratie. In nauwe samenwerking met ondernemers uit de branche is een systeem ontwikkeld waarmee de papieren HACCP administratie is komen te vervallen.

Later in het traject is SecureFood uitgebreid naar een totaaloplossing voor de dagelijkse bedrijfsvoering. Zo kunnen er werkroosters worden gemaakt, kan er worden gecommuniceerd tussen verschillende vestigingen en is een volledige afhandeling van klachten of verbeterpunten mogelijk.

SecureFood is geschikt voor iedere onderneming die werkt met (vers) voedsel, zoals de visspeciaalzaak, poelier, slager, bakker, zuivelhandel of combinaties daarvan. Echter is SecureFood ook geschikt voor horeca en (school)cateraar.

Enkele voordelen:
  • In één keer verlost van uw papieren administratie
  • Eenvoudig te gebruiken door u én uw medewerkers
  • Regelmatig updates en uitbreidingen. Ook op basis van uw ervaringen!
  • Al uw vestigingen bij elkaar in één enkele interface
  • Bruikbaar op computer, maar ook geschikt voor tablet.
  • Ook belangrijk: een betaalbare oplossing!

Functionaliteiten

Bij gebruik van SecureFood ontvangt u toegang tot een 'manager portal'. In dit portaal is alle informatie te raadplegen die uw medewerkers in het systeem noteren of die automatisch in het systeem is toegevoegd. U kunt alle informatie bovendien muteren en bepalen welke functionaliteit er gewenst is. Het portaal is geschikt voor één of meerdere vestigingen. Bij meerdere vestigingen kunt u moeiteloos tussen de vestigingen schakelen. Bovendien is er geen limiet voor wat betreft het aantal vestigingen die u kunt koppelen aan uw manager portal.

Een onderdeel van de HACCP is het registreren van temperaturen. Denk hierbij aan de temperatuur van uw koel/vriescel of vitrine, maar uiteraard ook de temperatuur van producten en warmhoudkasten. Via SecureFood kunnen uw medewerkers deze informatie eenvoudig registeren. Daarnaast is het mogelijk om, indien gewenst, de temperatuur van uw koeling of warmtekast automatisch te registreren in SecureFood. Wij leveren hiervoor HACCP goedgekeurde meetapparatuur. Extra voordeel van automatische metingen is dat u een SMS kunt ontvangen als de temperatuur in uw koelcel te hoog oploopt.

Binnen SecureFood is het mogelijk om werkroosters te maken en deze automatisch te laten e-mailen naar uw werknemers. Bovendien kunnen werknemers ook hun eigen werktijden registreren in geval van bijvoorbeeld overwerk. Heeft u meerdere vestigingen? In dat geval kunt u eenvoudig uw personeel over de verschillende lokaties verdelen. De roosters zijn ook inzichtelijk voor uw medewerkers zodat ze weten met wie/wanneer ze samenwerken.

Hygiene is enorm belangrijk. Vandaar dat SecureFood voorzien is van het onderdeel 'Schoonmaaktaken'. U kunt, uiteraard per vestiging, een schoonmaakschema opstellen. Hierbij kunt u onderscheid maken tussen taken die dagelijks, wekelijks of 2-wekelijks uitgevoerd dienen te worden. Uw medewerkers hebben via SecureFood inzage in dit schema (per dag en weekweergave) en kunnen schoonmaaktaken 'afvinken' als deze uitgevoerd zijn. Ook kunnen medewerkers een dag vooruit werken als het rustig is. Via het manager-account kunt u op ieder gewenst moment zien wat er wel/niet gedaan is en door wie.

Het is mogelijk uw recepten op te slaan binnen SecureFood. Bij ieder recept is ruimte om allergenen te noteren. Op die manier kunnen uw medewerkers niet alleen terugvallen op SecureFood als er een gerecht bereid moet worden, maar ook als er vragen van de klant beantwoord moeten worden op het gebied van allergieën.

Heeft u werkzaamheden die bij de start of einde van een werkdag gedaan moeten worden? U kunt, uiteraard per vestiging, checklists aanmaken die uw medewerkers digitaal kunnen afvinken. Ook is er de mogelijkheid om een checklist aan te maken met taken die gedaan moeten worden als er in ploegendienst wordt gewerkt. Via het manager-account kunt u op ieder gewenst moment zien wat er wel/niet gedaan is en door wie.

Bent u in het bezit van één of meerdere frituurpannen? Dan is het van belang dat u kunt noteren of de olie is vervangen/bijgevuld, en of de temperatuur in orde is. Ook dit is te registeren in SecureFood. Via het manager-account kunt u op ieder gewenst moment zien of deze controle is uitgevoerd en wie dat heeft gedaan.

SecureFood is in het bezit van uitgebreide mogelijkheiden voor wat betreft productregistratie. Voor de HACCP dient u bij binnenkomst van goederen te bepalen of temperatuur en verpakking in orde zijn. Dit is mogelijk met SecureFood. Ook registratie van afwijkingen is mogelijk, evenals registratie van derving.

Werkt u met kadobonnen? SecureFood is in staat om een administratie bij te houden van uitgegeven- en ingeleverde kadobonnen. Hiermee voorkomt u misbruik.

Is er een product wat op moet? Of heeft u een algemene mededeling voor uw team? SecureFood beschikt over een uitgebreide berichtenmodule. U kunt hiermee bijvoorbeeld een 'pop-up' laten verschijnen in het systeem zodat uw medewerkers meteen op de hoogte kunnen worden gebracht. Daarnaast bezit SecureFood een chatmodule waarmee er berichten tussen medewerkers kunnen worden uitgewisseld.

Als uw klant een klacht heeft over een product dan is dat natuurlijk erg vervelend. Daarom is het belangrijk dat eventuele klachten goed worden geregistreerd. SecureFood beschikt over een module waarmee uw medewerkers simpel een klacht kunnen registreren, inclusief alle bijbehorende informatie die relevant is. Via uw manager-portal kunt u deze klachten inzien. Bovendien worden, indien gewenst, klachten per e-mail aan u doorgestuurd voor snelle opvolging.

SecureFood is opgebouwd uit twee delen: het deel waarin u als manager alles kunt beheren, en een deel waarin uw medewerkers inloggen. Dit laatste is dus een onderdeel wat actief moet draaien in uw zaak. Dit kan op een normale computer, maar vaak wordt gekozen voor een tablet. SecureFood is voor beide geschikt. Indien gewenst leveren (en monteren) wij een tablet aan de muur of (vloer)steun.

De SecureFood software draait veilig in de Cloud. Uiteraard in een Nederlands datacenter. Hierdoor is het systeem op iedere lokatie, welke is voorzien van een Internetaansluiting, te gebruiken. Backups worden dagelijks voor u gemaakt.